Γιατί οι πελάτες μου εγκαταλείπουν το e-shop μου με γεμάτο καλάθι;

Είστε ιδιοκτήτης ενός e-shop και οι πελάτες σας εγκαταλείπουν τη σελίδα σας με γεμάτο καλάθι; Παρακάτω, περιγράφεται ο τρόπος με τον οποίο θα αποφύγετε τα πιο κοινότυπα λάθη που κάνουν οι περισσότεροι κάτοχοι e-shop, τα οποία "καταστρέφουν" την διαδικασία του check-out.

1) Υποχρεωτικό account για όλους του πελάτες.

Τα περισσότερα e-shop υποχρεώνουν τους πελάτες τους να δημιουργήσουν λογαριασμό στη σελίδα τους ώστε να μπορέσουν να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους, με απόρροια να υποχρεούνται οι πελάτες αυτοί να συμπληρώσουν περισσότερα πεδία , ενώ πολλές φορές πρέπει να μπούνε και στο e-mail τους για να ολοκληρώσουν την εγγραφή τους (Από την περιγραφή και μόνο ακούγεται επίπονο). Όταν κάποιος θέλει να αγοράσει κάτι, θέλει να το κάνει γρήγορα και άνετα, χωρίς πολλές διαδικασίες. Αν όμως θέλετε οπωσδήποτε οι πελάτες σας να δημιουργούν λογαριασμό στη σελίδα σας τότε ίσως θα πρέπει να ακολουθήσετε τις παρακάτω τακτικές:

  1. Μειώστε τα πεδία που πρέπει να συμπληρώσει κάποιος για να φτιάξει ένα account.
  2. Χρησιμοποιήστε τεχνάσματα όπως "εκπτώσεις μόνο για μέλη" κ.ο.κ. ώστε να δώσετε ένα κίνητρο στους πελάτες σας να κάνουν εγγραφή.
  3. Με το πέρας των αγορών, κατά την συμπλήρωση των προσωπικών στοιχείων του χρήστη για αποστολή και χρέωση,  δώστε του την δυνατότητα να κάνει εγγραφή στη σελίδα σας, αν εκείνος το επιθυμεί.
     

2) Βελτιστοποίηση της διαδικασίας checkout ώστε να είναι responsive.

Όλο και περισσότερος κόσμος, πλέον, πραγματοποιεί τις αγορές του μέσα από το κινητό του. Γι'αυτό, πρέπει να στρέψετε την προσοχή σας και στους πελάτες, οι οποίοι αγοράζουν προϊόντα μέσα από τα κινητά τους, είναι εξίσου σημαντικοί. Δυστυχώς , υπάρχουν site των οποίων η διαδικασία checkout είναι τόσο κακή και δύσχρηστη ,όπου όταν κάποιος προσπαθήσει να κάνει μία αγορά μέσω κινητού, μπερδεύεται και σπαταλάει πολύτιμο χρόνο. Αποτέλεσμα; Ο πελάτης θα χάσει την υπομονή του, δεν θα επιβεβαιώσει την αγορά του και θα φύγει απ'τη σελίδα σας.
Δεν αρκεί λοιπόν το site σας να είναι fully responsive αλλά πρέπει  και η διαδικασία του checkout να είναι όσο περισσότερο απλή, αλλά και φιλική προς τους χρήστες, για να προσαρμόζεται ομαλά σε κινητές συσκευές, χωρίς να τους προκαλεί δυσαρέσκεια κάθε φορά που θέλουν να αγοράσουν κάτι από εσάς. Μπορείτε να εφαρμόσετε on-page checkout (δηλαδή checkout με μία μόνο σελίδα) ή linear check-out (δηλαδή μία γραμμική διαδικασία στην οποία θα εξηγείτε κάθε βήμα και κάθε επόμενο βήμα μέχρι το τελικό checkout).

3) Εγγραφή μέλους ή άλλες "τεχνικές" καθυστέρησης των αγορών.

Το πιο γνωστό και κοινό λάθος που κάνουν οι περισσότεροι έμποροι , είναι ότι κάνουν την διαδικασία του checkout χρονοβόρα και πολύπλοκη. Μερικά website απαιτούν από τους αγοραστές να γίνουν μέλη, πριν από οποιαδήποτε αγορά. Αυτό, απογοητεύει τους χρήστες και χάνουν την εμπιστοσύνη τους στο εκάστοτε site , με αποτέλεσμα να εγκαταλείπουν τις αγορές τους στη μέση.
Όλη αυτή η διαδικασία είναι πλήρως αντιπαραγωγική. Υπάρχουν site όπου για να πείσουν τους πελάτες τους να γίνουν μέλη, κάνουν την διαδικασία της αγοράς τόσο πολύπλοκη, όπου οι χρήστες δεν μπορούν να βάλουν τίποτα στο καλάθι τους χωρίς να συμπληρώσουν κάποιο quiz.
Αντ'αυτού , μπορείτε να δώσετε στους χρήστες σας την εναλλακτική επιλογή να γίνουν μέλη, χωρίς αυτό να είναι υποχρεωτικό.

4) Απόκρυψη πληροφοριών χρέωσης μέχρι το τέλος των αγορών

Πρέπει να είστε ξεκάθαροι και προνοητικοί με τους πελάτες σας. Οι πελάτες σας πρέπει να γνωρίζουν το συνολικό κόστος των αγορών τους με κάθε λεπτομέρεια καθώς και το κόστος αποστολής και επιστροφής της παραγγελίας. Βοηθήστε τους να αποφύγουν δυσάρεστες εκπλήξεις. Μία σωστή και ολοκληρωμένη εικόνα κόστους της αγοράς, σας καθιστά αξιόπιστο στα μάτια του αγοραστή και τον προτρέπει να αγοράσει ένα προϊόν από εσάς, ξανά στο μέλλον.

5) Δεν εξασφαλίζετε η ασφάλεια των συναλλαγών.

Ένας χρήστης για να εμπιστευτεί σε εσάς τα προσωπικά του στοιχεία , πρέπει να γνωρίζει ότι τα στοιχεία αυτά δεν θα εκτεθούν εκτός του e-shop και για άλλους κακόβουλους σκοπούς. Εξασφαλίστε στο χρήστη την ασφάλεια που εύλογα απαιτεί, ασφαλίζοντας το eshop σας με ένα πιστοποιητικό SSL, από κάποιον έγκυρο οργανισμό πιστοποίησης. Ακόμη, χρησιμοποιήστε εμφανείς οπτικές ενδείξεις της ασφάλειας που παρέχετε (πχ κάποιο λουκέτο στην γραμμή διεύθυνσης), καθώς και links σε σελίδες με τους όρους χρήσης και την πολιτική ασφαλείας, για τους χρήστες που είναι πιο απαιτητικοί.

6) Μη Επαλήθευση Παραγγελίας

Ύστερα από αρκετή ώρα περιήγησης σε ένα eshop και με την ολοκλήρωση των αγορών, ο χρήστης χρειάζεται να ελέγξει και να επαληθεύσει ,συνολικά ,την παραγγελία του, για μία τελευταία φορά. Δώστε του αυτήν την δυνατότητα, καθώς διευκολύνει πολύ στην ομαλή εξέλιξη της διαδικασίας αγοράς,  δείχνοντας οργάνωση ,και φυσικά αυτό, ικανοποιεί τους πελάτες σας.